Flyforsinkelse

Vi sørger for, at du får op til 4.500 DKK pr. passager i kompensation, hvis du indenfor de sidste 3 år har oplevet en flyforsinkelse.
Vi sikrer, at dine passagerrettigheder bliver overholdt under hele din flyrejse.
Vi behandler alle dele af din sag til billig, fast pris og tager gratis sagen i retten.

 
Anmeld dit krav HER eller skriv til kontakt@flyadvokat.dk
  

 

 

Er du berettiget til kompensation for flyforsinkelse?

Om du er berettiget afhænger af, om start- og/eller slutdestinationen ligger indenfor EU, den samlede forsinkelsestid og om flyselskabet er registreret i EU.

Destinationer EU flyselskab Ikke-EU flyselskab
Start udenfor EU til udenfor EU Nej Nej
Start udenfor EU til EU Ja Nej
Start EU til udenfor EU Ja Ja
Start EU til EU Ja Ja

HUSK! Du kan sagtens være berettiget til erstatning, selvom der står nej i skemaet, hvis du har haft forbindende fly på din rejse – også på charterrejser.
 

Ekstraordinære Omstændigheder

Skyldtes forsinkelsen usædvanlige omstændigheder udenfor flyselskabets kontrol (f.eks. vejret), er du højest sandsynligt ikke berettiget til kompensation.

 

Erstatningens størrelse

Hvad flyselskabet skal udbetale i kompensation afhænger af rejsens længde
og den samlede forsinkelsestid ved slutdestinationen. Beløb er pr. passager.

Destinationer Forsinket
Start udenfor EU til EU Afstand Under 3 timer Over 3 timer
Under 1500 km 0,- 1860,-
1500-3500 km 0,- 2980,-
Over 3500 km 0,- 4470,-
Start EU til udenfor EU Under 1500 km 0,- 1860,-
1500-3500 km 0,- 2980,-
Over 3500 km 0,- 4470,-
Start EU til EU Under 1500 km 0,- 1860,-
1500-3500 km 0,- 2980,-
Over 3500 km 0,- 2980,-

 

Gratis forfriskninger og overnatning

Ved en forsinkelsestid på mindst 2 timer, så har du også ret til:
- Gratis måltid og forfriskninger
- Gratis telefonopkald
Ved en forsinkelsestid på mindst 5 timer, har du derudover ret til:
- Gratis overnatning, hvis nødvendigt
- Transport fra og til lufthavnen
 

Flyforsinkelse og sagsbehandling

Når vi har modtaget de oplysninger, som vi skal bruge fra dig, er det første vi gør at dobbelttjekke, hvilket flyselskab der opererede flyet på afgangen, den faktiske forsinkelsestid og de faktiske destinationer. Dette gør vi for at sikre, at det er det korrekte flyselskab, vi sender kravet om kompensation til, samt at vi opkræver det korrekte kompensationsbeløb. Herefter sender vi kravet afsted til flyselskabet.

Vi sørger for løbende at følge op på kravet, hvis ikke flyselskabet vender tilbage indenfor rimelig tid.

Når vi hører tilbage fra flyselskabet, er der flere veje, sagen kan gå:
- Afviser flyselskabet retmæssigt kravet, meddeler vi dig dette og sagen afsluttes.
- Accepterer flyselskabet kravet, afventer vi kompensationsbeløbet. Herefter afregnes sagen og din del af kompensationsbeløbet fremsendes til dig.
- Afviser flyselskabet kravet uretmæssigt, sendes sagen i retten. Når sagen er afsluttet i retten, vil sagen enten være retmæssigt afvist eller accepteret af flyselskabet, og de ovenfor nævnte fremgangsmåder følges.

Du vil blive informeret om sagen under hele forløbet, og du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os for en direkte opdatering.